Zapelji se v poletje z registriranim mopedom

S  1. majem 2017 je bila uveljavljena sprememba Zakona o motornih vozilih, po kateri morajo biti  mopedi, katerih najvišja konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h in trajna nazivna moč motorja ne presega 4 kW, registrirani

Vozniki takšnih motornih koles so se tukaj znašli v različnih situacijah. Odvisno, kdaj in kje je bil moped kupljen, oz. katero dokumentacijo imajo shranjeno.

Vzemimo primer, da imam moped, ki je bil kupljen ali uvožen v Slovenijo pred 1. majem 2004 in nimam nobenih dokumentov o njem, oz. mi nekateri manjkajo.

Kakšni so pogoji, da ga registriram?

- Nimam računa niti kupoprodajne pogodbe: pri tem primeru bom potreboval vsaj dve priči, če uradna oseba to zahteva, ki se spomnita nakupa mojega motornega kolesa.

Nimam homologacijskega dokumenta: poskušam ga naknadno pridobiti pri uvozniku, prodajalcu, proizvajalcu. Če pri tem ne bom imel sreče, bom poiskal  vsaj tehnično dokumentacijo ali navodila ter opis.

- V primeru, da sem oseba mlajša od 18 let potrebujem za postopek še starša ali polnoletnega skrbnika.

- Sledi tehnični pregled, kjer se bo ugotavljalo ali je moped tehnično brezhiben, še prej pa ali sploh spada med kolesa s pomožnim motorjem (konstrukcijska hitrost do 25 km/h).   

- Ko bom opravili tehnični pregled bo potrebno plačati obvezno zavarovanje. Pri tej točki je za premisliti, če bom motorno kolo uporabljal tudi pozimi, v nasprotnem primeru ne potrebujem zavarovanja skozi celo leto.

- Postopek bom zaključil z registracijo motornega kolesa.

- Opozorilo: Čelada je obvezna tudi za odrasle »mopediste«.

 

Dilema: Še preden oddate vlogo za registracijo se pozanimajte za ceno teh postopkov …